Du kan indenfor 24 timer få markedsført dig på et hav af søgeord eller hjemmesider, hvilket specielt er en fordel ift. kampagner, tilbud, eller andet der pludseligt måtte opstå, og som du ønsker at kommunikere ud til brugerne.
Kontrol
I modsætning til de organiske søgeresultater, har du med Google AdWords fuld kontrol over hvilket indhold du præsenterer brugerne for, samt hvilken side du ønsker at sende dem til. Det betyder at dit indhold fra annoncerne oftest kan gøres mere relevant, og at brugerne derfor konverterer bedre på din hjemmeside.
Fyld meget på Google
Med en række annonceudvidelser som bl.a. undersidelinks, anmeldelser, opkaldsudvidelse og adresseudvidelse kan du få din AdWords annonce til at fylde mere end konkurrenternes. Jo mere din annonce fylder, jo længere ned skubber du dine konkurrenters annoncer. Derudover vil brugerne oftest være mere tilbøjelige til at klikke på din annonce, jo mere den fylder. Annonceudvidelserne er altså med til at skabe bedre call-to-action i dine annoncer, hvilket vil skaffe flere besøgende til din hjemmeside.
Nå ud til din ønskede målgruppe
Målretningen er det vigtigste parametre, hvis du vil opnå succes med din annoncering. Med Google AdWords er du selv med til at bestemme hvilken specifik målgruppe du vil målrette dine annoncer mod. Du kan målrette både globalt og lokalt, eller du kan eks. nå ud til potentielle kunder der befinder sig indenfor en radius af få kilometer. Ønsker du demografisk målretning, kan dette ske ud fra eks. alder, køn, forældrestatus og husstandsindkomst.
Mål effekten
En af de største fordele ved Google AdWords er, at du (næsten) kan måle på alt. Dvs. du kan basere din annoncering på fakta frem for gætterier. Du kan til enhver tid se effekten af dine annoncer såsom hvor mange gange dine annoncer bliver vist, hvor mange kliks annoncerne får, samt hvor mange af dine besøgende der konverterer på din hjemmeside. Dette hjælper dig med at finde ud af, hvilke annoncer præstere bedst, samt rentabiliteten af disse.