SEO er en on-going proces, og et område som man altid kan arbejde på at forbedre. Der er ikke en facitliste med alle svarene, men derimod en lang række tekniske parametre, som man kan arbejde med, for at opnå så god en rankering som muligt. Du kan læse mere om de fire vigtigste SEO-parametre på denne side.
SEO
Søgeordsanalyse
En søgeordsanalyse sikre dig, at du finder frem til de søgetermer, som netop DINE kunder søger efter. Således ved du efterfølgende hvilke ord du bør fokusere på, i indholdet på din hjemmeside.
En søgeordsanalyse bør derfor altid fortages inden du starter din betalte annoncering, eller skriver tekster til din hjemmeside. For hvis du ikke ved hvad dine kunder specifikt søger efter, hvordan skal de så kunne finde dig på Google eller andre søgemaskiner? Analysen danner altså grundlaget for hvordan dine kunder finder dig online.
En søgeordsanalyse giver dig også overblik over antallet af månedlige søgninger på alle søgeord indenfor din branche.
Indhold
Dit indhold på din hjemmeside er en af de absolut vigtigste SEO-parametre, fordi det læses af både dine kunder og Google. Finder dine kunder indholdet på din hjemmeside relevant og spændende, er de langt mere tilbøjelige til at konvertere.
Google bruger indholdet på din hjemmeside til at vurdere hvilken rankering du skal have i søgeresultaterne, ud fra hvor relevant indholdet er ift. den pågældende søgning.
Yderligere skal de vigtigste søgeord også bruges på de mest effektive steder på hjemmesiden, som eks. i H1-tags, Meta tags og alt-tags, brødtekst og overskrifter.
Hastighed
Google bruger hastighed som et direkte rankeringssignal. Loader din hjemmeside langsomt, giver du dine brugere en dårlig oplevelse, og de vil med al sandsynlighed forsvinde igen. Dette vil Google undgå, da de udelukkende er interesserede i at vise brugerne de bedste resultater.
Langsom hastighed kan skyldes forskellige årsager som bl.a. komprimering af billeder, filer og scripts. Google siger selv, at brugerne forlader hjemmesider der er længere end 3 sekunder om at loade.
Backlinks
Backlinks forbliver en vigtig faktor for Google, så længe de kommer fra en række autoritative domæner. Derfor er link building fortsat vigtig at tænke ind som en del af din SEO-strategi, og noget der kan booste dine placeringer.
Hos Cool Gray oplever vi oftest at netop link building er et område der nedprioriteres, fordi opgaven er svær at tilgå og forstå. Man kan cutte link building ned til 2 prioriteter: (1) Lav indhold af høj kvalitet (2) Promover indholdet
Nøglen til en stærk linkbuilding ligger i at skabe indhold, som folk er interesseret i, og gider at læse, for så derefter at promovere indholdet (aggressivt). Når andre virksomheder læser og linker til dit indhold, gør Google det samme, og derved bliver din hjemmeside pludselig mere interessant i Googles øjne, fordi der skabes opmærksomhed ”udefra”.