Menu

Markedsføring på sociale medier (SoMe)

På "SoMe" er det gode billede og budskab kun første skridt mod succes. Skal kampagnen få et godt ROI, så skal både kanal, formater, segmentering, løbende test og optimering også være på plads. Og så skal jeres website naturligvis være opsat korrekt. Hos Cool Gray kan vi hjælpe jer i gang med at udnytte eller forbedre jeres potentialet på "SoMe".
SoMe

Facebook, Instagram, LinkedIn de sociale medier, vi hos Cool Gray primært referer til som ”SoMe” – og de får større og større relevans i takt med udviklingen i annonceringsmulighederne. Udnytter I potentialet? Vi kan hjælpe med både strategi, content, design og eksekvering. Ring og få en snak og lad os se hvordan vi kan hjælpe.

Kontaktperson
Martin Bjelgaard

FACEBOOK og INSTAGRAM

Billede-/videoannoncer, annoncer i karruselformat og lead-ads, er nok de mest gængse på facebook og instagram.

Lead-ads giver den interesserede mulighed for at downloade eller ”få” noget, via en automatisk (med kundes data) udfyldt kontaktformular, som er en del af annoncen. Dermed opsamles ”varme” leads på kunder, der har vist interesse.

Uanset annonceformat så er det, at komme ud til de rigtige segmenter med rette budskab, afgørende for, hvor stor succes man har med sin kampagne. ”Segmentering” strækker sig over en verden af kombinationsmuligheder indenfor både adfærd, geo- og demografiske kriterier.

Retargeting annoncering er bestemt af en adfærd – f.eks. en konkret handling på jeres website, så når kunden næste gang er på facebook eller Instagram, så har I mulighed for at ramme dem med et helt konkret budskab, der skal få dem videre (eller tilbage) i købsprocessen.

KPI’er (Key Performance Indicator) er nødvendigt værktøj, så kampagner løbende kan blive justeret og optimeret, så man sikre, at udviklingen går i den rigtige retning. Hvilke KPI’er der er relevante for jer, og om kampagnen er opsat korrekt på jeres website, ved I måske allerede – men ellers er det naturligvis noget, vi også kan hjælpe med.

LINKEDIN

Den store fordel ved LinkedIn er, at det er et professionelt socialt medie og derfor specielt egnet til B2B annoncering, hvad enten målet er at skabe leads, trafik, eller awarenes. Her er mere ”professionelle” segmenteringsmuligheder, som titler, erhverv, industri etc.

LinkedIn har også mulighed for ”matched audiences”. Det kan både være som retargeting (ramme dem der har gjort en handling på jeres website) – eller tage udgangspunkt i jeres liste over konkrete virksomheder (kunder) eller mails. Sidstnævnte ”InMails” er personaliserede mails, der sendes direkte til udvalgte personers LinkedIn mail (InMail). Disse kan – som de øvrige annoncer – også laves med en ”leadGen” formular, der kan opsamle leads (kontaktinformationer/automatisk udfyldt formular) som modtager accepterer i forbindelse med at de får eller tilmelder sig noget.

Skal vi også hjælpe dig?

Udfyld nedenstående og vi ringer til dig hurtigst muligt