Menu

Design, koncept og strategi

Interessen for private labels på B2B-markedet er stigende, og hertil har Cool Gray hjulpet Carl Ras med at brande, positionere og visualisere, deres nye værktøjsmærke STROXX.
Intro + Opgave

Carl Ras er en familieejet kæde, som gennem generationer har solgt værktøj og tilbehør til professionelle håndværkere – primært tømrer og snedkere. I 2016 indgik Carl Ras et samarbejde med en tilsvarende tysk, belgisk og fransk kæde om at producere en private label linje. Private label linjen skulle have en kvalitet mindst på højde med markedsledere i kategorierne – og gerne over – men til en billigere pris. Private label brandet hedder STROXX.
Cool Gray fik i den forbindelse til opgave, at opbygge brandet, samt stå for diverse støtteaktiviteter hertil

Kunde
Stroxx
Services
Design + Foto + Koncept + Produktion + Strategi
Kontaktperson
Allan Rasmussen
Proces

Baseret på indsigt og tendenser omkring marked, målgruppe og brand udviklede Cool Gray en positioneringsstrategi til STROXX brandet, et kundeløfte til markedet samt en visuel identitet til brandet. Til forskel fra mange af kategoriens brands som fokuserer på rationelle produktfordele og usp’er, skulle STROXX universet forankres i håndværkets kvalitetsnormer og derfor have håndværkeren og det stolte håndværk i fokus.
Dette kunne vi tillade os at gøre, fordi STROXX bliver endorset af Carl Ras brandet, som blandt kundegruppen er tæt forbundet med god kvalitet. STROXX universet er enkelt, uprætentiøst og naturligt med dygtige og koncentrerede håndværkere som blikfang i modsætning til unge smilende modeller.

Løsning

Første gang STROXX trådte i karakter var i forbindelse med Håndværkermessen i Brøndbyhallen i sommeren 2017. Her havde Cool Gray udviklet et messeområde ved indgangen, som skulle introducere STROXX brandet for håndværkerne. Cool Gray har også udviklet et STROXX katalog, som introducerer STROXX brandet og produktporteføljen til Carl Ras kunder.

Skal vi også hjælpe dig?

Udfyld nedenstående og vi ringer til dig hurtigst muligt.