Netop rejsen fra barn til voksen er udgangspunktet for vores løsning. Når børn begynder at blive voksne, udvikler de også evnen til at tage ansvar. For sig selv og andre. Men omverdenen er ikke altid parat til at give dem et ansvar, eller overhovedet anerkende at de er klar. Og måske i særdeleshed forældrene…
Denne indsigt kom til at danne grundlag for kampagnen. En kampagne, hvor FK i højere grad søger at tilbyde de første skridt til selvstændighed, og skabe en stolthed over egne evner hos de unge. Værdier som både skaber tryghed hos forældrene og giver de unge noget ballast i mødet med voksenlivet.
Vi skabte et univers i øjenhøjde med den unge målgruppe, hvor den fiktive omdeler Jacob, fortæller om de udfordringer han har med sine forældre efter han er blevet omdeler. En storyline, som dramatiserer det koks der opstår mellem forældre og barn, når barnet tager ansvar, før forældrene er klar.
Vi producerede filmen til de sociale medier i samarbejde med produktionsselskabet Frame by Frame. Filmene blev bygget i forskellige scenarier, så de kunne deles op og bruges individuelt som content i form af memes og gifs.