Menu

Kommercielt grafisk design

Vi hjælper med at aktivere dit brand og få det til at træde i karakter på tværs af alle kanaler. Også internt i organisationen.
Til for jer

Inhouse Cool Gray finder du ikke et traditionelt reklamebureau, men et kommercielt grafisk design bureau. For os betyder design alt, fordi design er det første vi sanser, når på ser på noget.

Det er vigtigt, at vi ikke udvikler design for designets skyld, eller fordi vi syntes, det er pænt eller det der lige trender nu … Vores løsninger er altid baseret på indsigter og kommerciel forståelse.

Vi tror på et tæt samarbejde med vores kunder. Vi arbejde helst med åbne processer, fordi vi tror på, at med tæt samarbejde kommer der langt bedre løsninger.

Kontaktperson
Trine Marlene Korreborg

Idé & Grafisk Design

Grafisk design er sproget til øjet, og der hvor strategi bliver praktik. Vi udvikler logoer og visuelle identiteter, og vi er ofte med i opgaver med afsæt i en eksisterende identitet, hvor netop respekten for mærkets arv er afsættet for en visuel opgradering og modernisering af logo og identiteter.

Vores design-team favner bredt på kompetencer og grafisk stil. Og i samarbejde med de øvrige specialister tilbyder Cool Gray en unik proces, hvor grafisk udvikling og produktionsspecialister i tæt samspil er med til at gøre en forskel. Vi arbejder derfor også med udsmykning/design af spaces, vægge og rum – f.eks. i jeres virksomhed – og udvikling af unikke messestande, butiksindretning, pop-up-shops m.v.

Emballage-design

Med en produktlancering (eller relancering) er differentiering og et stærkt visuelt design afgørende. Emballagedesign skal – udover at opfylde en række formelle, juridiske og funktionelle krav – både leverer den stemning, stil og budskab, som jeres målmarked søger. Og emballagen skal frem for alt kunne kommunikere gennem støjen fra tilsvarende eller konkurrerende produkter.

Det er det sidste touch point med beslutningstageren og dermed sidste chance for et tilvalg. Men i hele kundens beslutningsproces, er der uendelige muligheder for at påvirke dem, hvorfor vi gerne tænker holistisk omkring produktet og kommunikationen fra event, kampagner, film til display, skilte og hyldesvirp.

Reklame­kampagner

Kampagner er et godt værktøj, når kunder skal agere eller føle sig anderledes, end de gør lige nu. Det kan handle om salg, leads, image etc. og ofte bestå en kampagne af flere ”strenge” både offline og online til at opnå den rette synergi og effekt. Sammen med jer udforsker vi systematisk produkt, målmarked og kommunikationsudfordring, så vi er synkrone på vores afsæt og mål.

Vi arbejder med kundeindsigter for at forstå, hvad der ligger bag kunders valg og fravalg, så vi kan finde ind til den kreative krog, der bliver kampagnens omdrejningspunkt. Vi tænker i kundernes beslutningsproces og rejse, så vi kan optimere på alle relevante touch points, I har med kunderne, så alt er optimeret mod det mål, vi sammen har sat.

For detailkunder eller FMCG-kunder inddrager vi også gerne grafisk design af emballage, POS, display, pop-up-shops eller hvad der måtte være relevant. Men frem for alt starter det hele med en budgetramme, så vi sammen sikre, at ambitioner, mål og midler gå hånd i hånd hele vejen.

Reklame­­film

Film og videoer kan være en del af en kampagne eller laves til et specifikt event, og er nok det stærkeste kommunikationsmedie overhovedet. Billeder og lyd kan give jeres produkter, ydelser eller services en unik opmærksomhed også fra de sværeste tilgængelige målgrupper.

Men succesen afhænger som altid af arbejdet omkring at finde ind til den relevante kundeindsigt og få skabt den kreative idé, der kommer tættest på at kunne indfri de resultater, vi sammen har sat som mål. Nogen mål og ambitioner kræver rummelige budgetter og store produktioner, hvor andre behov kan løses for mindre.

Vi samarbejder med flere produktionsselskaber, så vi kan stille med netop det team, der kan få den gode kreative idé omsat til billeder og lyd – uanset om det er filmproduktion, animation eller informationsvideo.

Skal vi arbejde sammen?

Vi kan jo starte med en uforpligtende kop kaffe.