Menu

TV-spot og katalog

Cool Gray har udviklet TV-spot og katalog med fokus på frihed.
Kunden

Seniorland sælger hjælpemidler til private, bl.a. el-scootere, og er en del af danske Zealand Care, en af Danmarks førende serviceudbydere af hjælpemidler og sundheds- og velfærdsteknologi til det offentlige.

Kunde
Seniorland
Services
Design + Foto + Produktion
Kontaktperson
Jakob Skov
TV-spot

Friheden til at komme ud

Når man bliver ældre nedsættes kroppens funktionalitet og man er ikke længere så mobil. El-scooteren bliver et synligt tegn på, at man har brug for hjælp og er derfor omgærdet at et vist tabu – et tabu vi ville gøre op med.

For giver el-scooteren ikke frihed og friheden til at komme ud? Nøjagtig som alt andet med hjul? Er det ikke med hjulet at alle oplevelserne og lysten til at gå på opdagelse kommer. Nysgerrigheden til at komme op, hen, over – og simpelthen bare UD! Ud og mærke følelsen af ikke at være bundet af tid og sted. Der, hvor intet holder på os. Og hvor vi kan gøre hvad vi vil!

Det var den indsigt vi byggede vores fortælling op om, ikke i et livskronologisk forløb, men i en mosaik af stemningsbilleder af frihed. En fortælling, der således blev større end blot glade seniorer på el-scootere.

Afmeldingen blev taktisk med fokus på gratis fremvisning hjemme.

Partnere

Strategiske samarbejdspartnere

Filmen blev til i samarbejde med vores strategiske samarbejdspartner, produktionsselskabet Frame by Frame. Martin Fjordlund, marketing- og kommunikationsansvarlig på Seniorland, stod for at finde og booke statister, vidunderlige Nis Bank-Mikkelsen tog fri fra Rytteriet og lagde sin sprøde røst til fortællingen. Og Mats fra Sonify komponerede musikken.

Filmen kørte på alle otte regionale TV-stationer med premiere i april 2017.

“Seniorland er et relativt ukendt brand for de fleste, da vi primært henvender os til mennesker, der har et særlig behov for et hjælpemiddel. Derfor har det været vigtigt for os at få positioneret os i hele landet og få øget vores kendskabsgrad. Det var årsagen til, at vi i foråret 2017 besluttede os for at gå på landsdækkende tv bakket op af en stærk synlighed på de sociale medier. Responsen indtil videre har været rigtig fin og med knap 60.000 visninger af filmen indtil videre på diverse sociale medier, er vi godt på vej med at udbrede vores brand.

I forbindelse med lanceringen af vores nye reklamefilm, har vi lavet en konkurrence, hvor deltagerne kunne vinde en rejse el-scooter. Her har vi ligeledes haft rigtig mange deltagere, hvilket vi naturligvis er enormt glade for. De mange kommentarer til konkurrencen har ligeledes vist os, hvor meget en el-scooter betyder for folks livskvalitet. Det er fedt at være med til at sælge et produkt, som virkelig gør en forskel i menneskers liv.”
Martin Fjordlund
Marketing- & kommunikationsansvarlig, Seniorland
Katalog

Katalog i elegant og overskueligt udtryk

Seniorland ønskede et katalog med et udtryk, som ligger over konkurrenternes og matcher produkternes kvalitet med fokus på den landsdækkende service ’gratis fremvisning hjemme’ og tilbud om finansiering på alle el-scootere.

Grafisk har vi arbejdet mod et elegant, imødekommende og overskueligt udtryk, der matcher Seniorlands modne målgruppe.

Skal vi også hjælpe dig?

Udfyld nedenstående og vi ringer til dig hurtigst muligt.