Med 180° udsigt over vandet fejler beliggenheden intet, men Tuborg Havn er ikke en naturlig destination for spisende, og Address havde svært ved at fylde restauranten. Det eksisterende website var ikke mobiloptimeret og havde ingen fastlagte online KPI’er. Der var ingen tydelige call to actions som online bordbestilling, kontakt eller lokalitet. Derfor hjalp vi Address med en brandingproces og efterfølgende digital strategi og online tilstedeværelse. Det blev gjort gennem onlinekanaler med relevante budskaber, når potentielle gæster ledte efter restaurant ved vandet, gourmetoplevelse eller et spisested til frokost.
Opgave
Strategi
Vi hjalp med at definere onlinemål, skabe og eksekvere en digital strategi og udviklede et SEO og mobiloptimeret website. Alt dette sikrer nu, at restauranten får langt de fleste bookinger online. Med strategien rådgav vi Address i, hvordan sociale medier kan drive trafik til deres website, og hvordan den trafik bliver konverteret til gæster i restauranten.
Løsning
Med en ny hjemmeside ønskede vi at skabe en platform, som vi kan kontrollere og hvor vi kan fortælle vores egen historie, som den fortjener at blive fortalt. Med et webdesign af smukke billeder og indhold, der viser, hvem vi er. Det er også her, vi kan ændre menuen eller fremhæve arrangementer og koncerter. Og så ønskede vi at skabe en mulighed for at kunne bestille bord på den mest brugervenlige måde, og bordbestilling og telefonnummer fremgår derfor tydeligt på alle sider. Efter lanceringen af det nye website kunne vi med det samme se, at antallet af onlinebookinger steg betydeligt.
Resultat
Cool Gray hjalp med at optimere SEO og med at opsætte SEM. Vi opsatte Google Adwords annoncer, hvilket resulterede i at hver tredje besøgende enten booker bord, klikker på find adresse, eller foretager et opkald direkte fra annonce osv.