Vigtigste SEO-parametre

Søgeordsanalyse
En søgeordsanalyse sikre dig, at du finder frem til de søgetermer, som netop DINE kunder søger efter. Således ved du efterfølgende hvilke ord du bør fokusere på, i indholdet på din hjemmeside. En søgeordsanalyse bør derfor altid fortages inden du starter din betalte annoncering, eller skriver tekster til din hjemmeside. For hvis du ikke ved hvad dine kunder specifikt søger efter, hvordan skal de så kunne finde dig på Google eller andre søgemaskiner? Analysen danner altså grundlaget for hvordan dine kunder finder dig online.
En søgeordsanalyse giver dig også overblik over antallet af månedlige søgninger på alle søgeord indenfor din branche.
Kontakt en af vores specialister her for at høre mere om hvad en søgeordsanalyse kan gøre for dig og skabe af værdi for din forretning.

Indhold
Dit indhold på din hjemmeside er en af de absolut vigtigste SEO-parametre, fordi det læses af både dine kunder og Google. Finder dine kunder indholdet på din hjemmeside relevant og spændende, er de langt mere tilbøjelige til at konvertere. Google bruger indholdet på din hjemmeside til at vurdere hvilken rankering du skal have i søgeresultaterne, ud fra hvor relevant indholdet er ift. den pågældende søgning.
Yderligere skal de vigtigste søgeord også bruges på de mest effektive steder på hjemmesiden, som eks. i H1-tags, Meta tags og alt-tags, brødtekst og overskrifter.
Kontakt en af vores kommunikations specialister her for hjælp til indholdet af din hjemmeside.

Hastighed
Google bruger hastighed som et direkte rankeringssignal. Loader din hjemmeside langsomt, giver du dine brugere en dårlig oplevelse, og de vil med al sandsynlighed forsvinde igen. Dette vil Google undgå, da de udelukkende er interesserede i at vise brugerne de bedste resultater.
Langsom hastighed kan skyldes forskellige årsager som bl.a. komprimering af billeder, filer og scripts. Google siger selv, at brugerne forlader hjemmesider der er længere end 3 sekunder om at loade.
Kontakt en af vores specialister for at få dem til at tjekke din hjemmesides hastighed her

Backlinks
Backlinks forbliver en vigtig faktor for Google, så længe de kommer fra en række autoritative domæner. Derfor er link building fortsat vigtig at tænke ind som en del af din SEO-strategi, og noget der kan booste dine placeringer.
Hos Cool Gray oplever vi oftest at netop link building er et område der nedprioriteres, fordi opgaven er svær at tilgå og forstå. Man kan cutte link building ned til 2 prioriteter: (1) Lav indhold af høj kvalitet (2) Promover indholdet
Nøglen til en stærk linkbuilding ligger i at skabe indhold, som folk er interesseret i, og gider at læse, for så derefter at promovere indholdet (aggressivt). Når andre virksomheder læser og linker til dit indhold, gør Google det samme, og derved bliver din hjemmeside pludselig mere interessant i Googles øjne, fordi der skabes opmærksomhed ”udefra”.
Ønsker du at høre mere om link building kan du kontakte en af vores specialister her.