Menu

Branding, koncept & grafisk design

En strategi der ikke kan kommunikeres, er ord uden indhold. Vi hjælper med at aktivere dit brand og få det til at træde i karakter på tværs af alle kanaler. Også internt i organisationen.
Til for jer

Som full-service bureau er vi drevet af begejstringen for den gode idé bygget op omkring en solid forankret strategi og målgruppeindsigt. Vi gør brug af forskellige strategiske redskaber og modeller, som hjælp til at strukturere datamængder samt identificere, hvordan et brand skal kommunikere. Modeller til formulering af brand platform (vision, mission, værdier og DNA) samt et ”brand activation” redskab, der etablerer en logisk struktur i definering af kommunikationsplatforme og kreative koncepter.

Vores metoder skaber ofte en konstruktiv og inspirerende dialog. For det er igennem det tætte samarbejde at magien opstår og de bedste koncepter skabes.

Kontaktperson
Allan Rasmussen

Idé & Grafisk Design

Grafisk design er sproget til øjet, og der hvor strategi bliver praktik. Vi udvikler logoer, Corporate identiteter og er ofte med i opgaver med afsæt i en eksisterende identitet, hvor netop respekten mærkets arv er afsættet for en visuel opgradering og modernisering af logo og identiteter.

Vores team favner bredt på kompetencer og grafisk stil. Og i samarbejde med de øvrige specialister hos Cool Gray kan vi tilbyde en unik proces, hvor grafisk udvikling og produktionsspecialister i tæt samspil er med til at gøre en forskel. Derfor arbejder vi bl.a. også med udsmykning/design af vægge og rum – f.eks. i jeres virksomhed – til udvikling af unikke messestande, butiksindretning, pop-up-shops m.v.

Reklame­kampagner

Kampagner er et godt værktøj, når kunder skal agere eller føle sig anderledes, end de gør lige nu. Det kan handle om salg, leads, image etc. og ofte bestå en kampagne af flere ”strenge” både offline og online til at opnå den rette synergi og effekt. Sammen med jer udforsker vi systematisk produkt, målmarked og kommunikationsudfordring, så vi er synkrone på vores afsæt og mål.

Vi arbejder med kundeindsigter for at forstå, hvad der ligger bag kunders valg og fravalg, så vi kan finde ind til den kreative krog, der bliver kampagnens omdrejningspunkt. Vi tænker i kundernes beslutningsproces og rejse, så vi kan optimere på alle relevante touch points, I har med kunderne, så alt er optimeret mod det mål, vi sammen har sat.

For detailkunder eller FMCG-kunder inddrager vi også gerne grafisk design af emballage, POS, display, pop-up-shops eller hvad der måtte være relevant. Men frem for alt starter det hele med en budgetramme, så vi sammen sikre, at ambitioner, mål og midler gå hånd i hånd hele vejen.

Reklame­­film

Film og videoer kan være en del af en kampagne eller laves til et specifikt event, og er nok det stærkeste kommunikationsmedie overhovedet. Billeder og lyd kan give jeres produkter, ydelser eller services en unik opmærksomhed også fra de sværeste tilgængelige målgrupper.

Men succesen afhænger som altid af arbejdet omkring at finde ind til den relevante kundeindsigt og få skabt den kreative idé, der kommer tættest på at kunne indfri de resultater, vi sammen har sat som mål. Nogen mål og ambitioner kræver rummelige budgetter og store produktioner, hvor andre behov kan løses for mindre.

Vi samarbejder med flere produktionsselskaber, så vi kan stille med netop det team, der kan få den gode kreative idé omsat til billeder og lyd – uanset om det er filmproduktion, animation eller informationsvideo.

Emballage-design

Med en produktlancering (eller relancering) på et FMCG-marked er differentiering og et stærkt visuelt design afgørende. Emballagedesign skal – udover at opfylde en række formelle, juridiske og funktionelle krav – både leverer den stemning, stil og budskab, som jeres målmarked søger. Og emballagen skal frem for alt kunne kommunikere gennem støjen fra tilsvarende eller konkurrerende produkter.

Det er det sidste touch point med beslutningstageren og dermed sidste chance for et tilvalg. Men i hele kundens beslutningsproces, er der uendelige muligheder for at påvirke dem, hvorfor vi gerne tænker holistisk omkring produktet og kommunikationen fra event, kampagner, film til display, skilte og hyldesvirp.

Skal vi arbejde sammen?

Vi kan jo starte med en uforpligtende kop kaffe.