Menu

Online annoncering (SEM)

Med Google Adwords har I mulighed for at gøre brug af betalte annoncer i søgemaskinen. Adwords kan være en afgørende faktor i jeres leadgenerering på jeres hjemmeside.
SEM

Google AdWords er Googles egen annonceplatform, og derved værkstedet for den betalte annoncering, som vises ude i Googles søgeresultater.

Når du fortager en søgning på Google, vil de første 4 resultater, som regel, være betalte annoncer. Disse er oprettet fra Google AdWords, og kan have stor betydning for hvor mange besøgende og konverteringer du får på din hjemmeside.

Kontaktperson
Martin Bjelgaard

Hvilken betydning har det for mig?

Google AdWords er fortsat en af de mest anvendte og populære annonceringsmetoder verden over. Hvis man sørger for at investere tid i det, og løbende tilpasser og optimerer sine kampagner, vil man hurtigt opdage at der kan være mange penge at spare, og hvor meget relevant trafik man kan sende til sin hjemmeside.

Google AdWords har haft stor betydning for mange annoncører. Her kan du læse hvordan vi i samarbejde med flere af vores kunder, har opnået stor succes ved hjælp af Google AdWords, samt hvilken betydning det har haft for deres forretning.

Effektiv Markedsføring

Du kan indenfor 24 timer få markedsført dig på et hav af søgeord eller hjemmesider, hvilket specielt er en fordel ift. kampagner, tilbud, eller andet der pludseligt måtte opstå, og som du ønsker at kommunikere ud til brugerne.

Kontrol

I modsætning til de organiske søgeresultater, har du med Google AdWords fuld kontrol over hvilket indhold du præsenterer brugerne for, samt hvilken side du ønsker at sende dem til. Det betyder at dit indhold fra annoncerne oftest kan gøres mere relevant, og at brugerne derfor konverterer bedre på din hjemmeside.

Fyld meget på Google

Med en række annonceudvidelser som bl.a. undersidelinks, anmeldelser, opkaldsudvidelse og adresseudvidelse kan du få din AdWords annonce til at fylde mere end konkurrenternes. Jo mere din annonce fylder, jo længere ned skubber du dine konkurrenters annoncer. Derudover vil brugerne oftest være mere tilbøjelige til at klikke på din annonce, jo mere den fylder. Annonceudvidelserne er altså med til at skabe bedre call-to-action i dine annoncer, hvilket vil skaffe flere besøgende til din hjemmeside.

Nå ud til din ønskede målgruppe

Målretningen er det vigtigste parametre, hvis du vil opnå succes med din annoncering. Med Google AdWords er du selv med til at bestemme hvilken specifik målgruppe du vil målrette dine annoncer mod. Du kan målrette både globalt og lokalt, eller du kan eks. nå ud til potentielle kunder der befinder sig indenfor en radius af få kilometer. Ønsker du demografisk målretning, kan dette ske ud fra eks. alder, køn, forældrestatus og husstandsindkomst.

Mål effekten

En af de største fordele ved Google AdWords er, at du (næsten) kan måle på alt. Dvs. du kan basere din annoncering på fakta frem for gætterier. Du kan til enhver tid se effekten af dine annoncer såsom hvor mange gange dine annoncer bliver vist, hvor mange kliks annoncerne får, samt hvor mange af dine besøgende der konverterer på din hjemmeside. Dette hjælper dig med at finde ud af, hvilke annoncer præstere bedst, samt rentabiliteten af disse.

Hvad ko­st­er det?

Du bestemmer helt selv hvor meget budget du vil afsætte til din annoncering. Du kan til enhver tid justere dit budget og ændre budpriserne på de søgeord du annoncerer på. Du afsætter et maksimalt dagligt budget pr. kampagne, så du på den måde sikre dig, at du ikke bruger flere penge end du ønsker.

Skal vi også hjælpe dig?

Udfyld nedenstående og vi ringer til dig hurtigst muligt